App laten maken
De oplossing ligt in uw handen

Wens, idee en realiteit: verbeter uw mobiele strategie met BMFS

Overzicht en strategie helpen u bij het maken van strategische tactische keuzes. Applicaties en mobiele telefoons zijn hierbij de helpende hand. BMFS bedenkt een innovatief en creatief idee voor een relevante bijdrage aan de structuur in uw bedrijf of instelling.

Geschiedenis van BMFS: de weg naar gebruiksvriendelijkheid

Applicatieontwikkeling om de mobiele strategie te verbeteren. Onze ervaring in de industrie van mobiele telecommunicatie, media en financiële dienstverlening heeft bijgedragen aan nieuwe creatieve combinaties. Samenstellingen waar bedrijven zelf nog niet aan gedacht hadden of waarvoor de kennis binnen het eigen bedrijf niet aanwezig is. 

Bedrijven willen meestal wel weten wat de mogelijkheden en beperkingen zijn van technologische ontwikkelingen. Toch zetten ze deze kennis niet altijd in om eigen producten of diensten te ontwikkelen. We helpen deze bedrijven graag met een handige applicatie en goede service met een heldere aanpak.

Daar komt verandering in

Met een breed portfolio van gerealiseerde producten en projecten werden we gevraagd door bedrijven en instellingen om te vertellen over innovatie en resultaten. In deze presentatie legden we de nadruk op wat voor hen belangrijk was: gebruikersbeleving, werkende businessmodellen, ecosystemen en (soms ongebruikelijke) samenwerkingen.

De start van MobileHealth

Eerdere projecten gaven ook antwoorden op problemen, maar de gekozen technieken waren nog niet op grote schaal inzetbaar. Zelf met je smartphone producten scannen en afrekenen betekent een flinke aanpassing van de winkelinfrastructuur. Daarbij is het belangrijk dat er voldoende gebruikers zijn met de juiste telefoons en betaalapplicaties. De pilot (‘SweetMotion’) met kinderartsen, kinderen met diabetes type I, en hun ouders was succesvol. Om het project verder te ontwikkelen werd (in 2011) de stichting MobileHealth in het leven geroepen.

Doorstart in BMFS

In de zorgwereld verloopt alles anders, trager en moeizamer dan in de zakelijke wereld. Daarbij bleef er ook nog vraag naar de eerder gedane werkzaamheden rond de mobiele financiële diensten (“betalen met je mobieltje”) en het uitvoeren van projecten rond mobiel internet. Hiervoor werd BMFS in 2012 opgericht.

Voor telecomoperators, banken, verzekeraars, en samenwerkingsverbanden bestaan de werkzaamheden uit het samenstellen van producten en ideeën op basis van vaak de nieuwste technologische ontwikkelingen zoals: NFC, Big Data, Wearables en Predictive Analysis.

Snel schakelen

Op deze manier heeft BMFS al meer dan veertig projecten gerealiseerd, waarbij een aantal nu de stap richting product heeft gemaakt. De eerste tijd werden er, zeker rond Near Field Communication (NFC), vooral veel pilots gevraagd, terwijl er nu direct voor producten gekozen wordt. Ook wordt er gevraagd naar tijdelijke oplossingen die een snel antwoord geven op veranderende (Europese) regelgeving. Huidige leveranciers geven in dat geval vaak alleen een complex (duur) antwoord, waar zowel de gebruiker als bestaande businessmodellen last van hebben.

Waarom BMFS?

BMFS adresseert de pijnpunten en doelstellingen, vaak met combinaties van marktsegmenten en partijen die niet altijd voor de hand liggen. Daarnaast is BMFS in staat om snel een concept, projectplan en een demo of pilot te realiseren.

Mobiele strategie verbeteren?

Bent u op zoek naar een partner die kijkt naar problemen en strategische oplossingen? Wilt u meer informatie over de mogelijkheden van applicaties?